Мета дослідження:
Формування особистості з новим, ексцентричним типом мислення та свідомості, високим ступенем екологічної культури, зростання соціальної активності підростаючого покоління у сфері природозбереження, формування гумано- та соціоцентричних цінностей учнів та педагогів, адаптація освітньої системи школи до європейських стандартів у царині екологічної освіти та екологічного виховання
ЕТАПИ ДОСЛІДНО-ЕКСПЕРИМЕНТАЛЬНОЇ РОБОТИ
І етап – діагностично-організаційний ( січень-червень 2012рік)
Мета: мотивація, цілепокладання учасників проекту.
Зміст діяльності: усвідомлення проблемної ситуації, вибір теми, висунення цілей, організаційні форми співпраці.
- Комплексне дослідження рівня освіченості педагогів, їх творчого потенціалу, здатності в сучасних соціально-економічних умовах вирішувати завдання експерименту. Вивчення соціально-економічних можливостей навчального закладу.
- Комплексна діагностика обізнаності учнів, школи у питаннях сталого розвитку, розумінні значення сталості як основи збереження довкілля та покращення умов життя людини.
- Розробка нового статусу навчального закладу – школи Екологічної культури – закладу випереджаючої освіти для сталого розвитку, програмного забезпечення експерименту. Усвідомлення базових науково-теоретичних понять, що забезпечують дане дослідження.
- Активізація експериментально-дослідної роботи учнів в рамках означеної теми експериментальної роботи школи.
- Впровадження передового педагогічного досвіду та новітніх педагогічних технологій навчання вчителями школи в практику своєї роботи.
ІІ етап – формувально-моделюючий (вересень2012-грудень2013н.р.)
Мета: провести системно-організаційні заходи щодо впровадження в практику роботи педагогічного колективу школи основних ідей випереджаючого навчання для сталого розвитку
Зміст діяльності: Апробація та відпрацювання авторських освітніх програм з проблем сталого розвитку
- Створення матеріальної та інформаційної бази.
- Розробка навчального плану і підготовка педагогічних кадрів у царині освіти для сталого розвитку для проведення експерименту,їх використання для максимального розвитку особистості і формування екологічного світогляду.
- Внесення коректив до змісту навчально-виховного процесу в бік зростання інтегруючої ролі духовної культури, поглибленням концепції екологічного виховання.
- Розробка системи засобів взаємодії учнів, батьків, педагогів, соціальних інституцій.
- Впровадження спецкурсів з формування екологічної компетентності:
Учням 7-9 класів:
- курси з вивчення проблеми побутового забруднення :«Натисни на сміття!», що наочно ілюструє причетність і відповідальність кожного щодо означеної проблеми,
- комплексний курс «Дім, в якому ти живеш», де відображено основні екологічні проблеми, які виникають внаслідок особистого чи родинного споживання природних ресурсів.
10-11 клас:
- курс «Енергозбереження»,спрямований на розвиток навичок ощадливого природокористування.
- Науково-методичне забезпечення процесу впровадження принципів сталості у навчально-виховний процес.
ІІІ етап результативно-узагальнюючий (2014-2015р .)
- Узагальнення результатів роботи, видання творчих посібників, розробок, проведення семінарів з метою популяризації досвіду роботи.
- Кількісний і якісний аналіз результатів експериментальних робіт.
- Оцінювання результатів експерименту згідно вироблених теоретико-методичних критеріїв та їх оформлення.
- Науковий звіт про наслідки дослідно-експериментальної роботи.
- Науково-практична конференція «Школа випереджаючої освіти для сталого розвитку - школа Екологічної культури.
Комментариев нет:
Отправить комментарий